Tak jako všechno ostatní – vlastní motivací, zájmem, pokládáním otázek, životem kolem sebe… a v tomhle případě třeba i použitím kalkulačky.
Čísla jsou všude kolem nás a nejde se jim vyhnout.
Je mnohem přirozenější se s nimi učit zacházet v praxi, ať už jde o hry online i offline, vaření, nákupy, jízdní řády nebo třeba volební výsledky, než dokola počítat nic neříkající příklady v početníku a učebnici.
Dokonce ani neplatí, že je třeba se nejdřív naučit sčítat a odečítat, potom teprve násobit a dělit, pak teprve desetinná čísla a procenta. Kdo rozhodl, že násobilku se musí děti nadrtit ve 3. třídě a procenta až v 7.?
A proč se vůbec učit nazpaměť násobilku?
Naši synové počítají rádi. Neříkají tomu matematika, nikdy k tomu nejsou nuceni a nikdo je za to nehodnotí. Nebojí se udělat chybu nebo se zeptat, když něčemu nerozumí. Počty jsou pro ně dalším zajímavým prostředkem, jak víc porozumět světu kolem nich.
![](https://martinaprchalova.cz/wp-content/uploads/2023/09/Martina-Prchalova-online-klub-683x1024.jpeg)
Jsem máma tří báječných kluků, kteří se vzdělávají doma a zároveň macecha úžasné 17leté slečny studující distanční svobodné gymnázium.
Podporuji rodiny, které chtějí začít s domškoláctvím, nebo už jdou cestou svobodného učení mimo školu.
Pokud byste taky chtěli vědět, jak se pustit do domácího vzdělávání, vše potřebné najdete v mojí online přípravce ŽIJEME BEZ ŠKOLY PRO ZAČÁTEČNÍKY.